Czy ktoś z pokolenia dzisiejszych rodziców nie zna Misia Uszatka?
Z pewnością wiecie, że pierwowzorem dla postaci bajkowej był bohater książki „Miś” autorstwa Czesława Janczarskiego. Z kolei za cudownie zilustrowane postaci odpowiada Zbigniew Rychlicki. Animowane przygody Misia powstały w 1975 w Studio Małych Form Filmowych Se-Ma-For w Łodzi, a Telewizja Polska emitowała powstałe 104 odcinki nieprzerwanie aż do 1987.
Ale czy wiecie, że nasz Uszatek podbił serca dzieci również poza Polską?
Otóż ta urocza dobranocka emitowana była w 20 krajach świata.
W Japonii nasz Miś występował jako Oyasumi Kumachan, a Słowenia i Finlandia wciąż odnawia licencję na emisję filmu. Powstały także monety upamiętniające naszego bohatera. Na zlecenie Wyspy Niue w Nowej Zelandii, Mennica Polska wybiła 8 tys. monet 1 dolarowych z podobizną Uszatka i jego kolegów.
Przyznacie, że kariera naszego Misia jest doprawdy imponująca.
Inspiracją do powstania naszego misia w logo Sollo był właśnie Uszatek.
Zapragnęliśmy ukryć w nazwie firmy symbol nawiązujący do dziecięcego świata. Analiza wszystkich rodzimych bohaterów bajkowych sprawiła, że dla nas wybór był oczywisty, to musiał być misio.
Misio w Sollo zostanie już z nami na stałe.
Naszym zamierzeniem było, aby już nazwa marki sugerowała, komu jest dedykowana 😊